זה לא קל למצוא שטיח שימסגר את החדר בצורה מושלמת, אבל יש כמה כללי זהב עיצוביים שחשוב להכיר.

אז איך לבחור שטיחים לחדרי הבית? צריך לקחת בחשבון את כל המרכיבים:

גודל, טקסטורה, צבע, דוגמה וצורה. טעות במרכיב אחד עלולה להרוס את האיזון של החדר, ולעלות הרבה כסף.

ובכל זאת, לא צריך ללמוד עיצוב או אדריכלות כדי לדעת מה כן לעשות ומה לא לעשות.

לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את השטיח המושלם.

 

שאלו את עצמכם: מה הצורך שלי?

לפני שתכתתו רגליכם בין חנויות שטיחים, הגדירו לעצמכם את הצורך. כיצד אתם רואים את עצמכם חיים בתוך החלל? מה יותר חשוב לכם- מראה או נוחות? האם אתם אוהבים לארח וזקוקים לשטיח שלא יתבלה מהר וידחה כתמים? הכול מתחיל בהגדרה שלכם לחלל. חשבו על הדרך שבה תשהו בחדר, וזה כבר יתחיל להכתיב לכם את העיצוב. סגנון החיים שלכם הוא חלק משמעותי בעיצוב הבית שלכם.

 

איך לבחור שטיחים לחדרי הבית? קודם כל החליטו על גודל

גודל הוא קריטי. שטיחים גדולים מדי משתלטים על החלל ומקטינים אותו, ושטיחים קטנים מדי גורמים לחלל להיראות לא מאורגן. כדי לא ליפול בנקודה הזאת, יש כלל אצבע מאוד פשוט: קנו שטיח שמכיל בתוכו בדיוק את האזור שאתם רוצים לתחום, לא יותר ולא פחות. בסלון מומלץ למקם את רגלי הספה הקדמיות על השטיח, וכן את כורסאות הצד. ובכל מקרה חשוב להשאיר מרווח בין השטיח לקצה הקיר, כדי להעניק מראה מוגדר לאזור הישיבה.

 

טקסטורה היא עניין של שימוש

הטקסטורה, או המרקם של השטיח, צריכה לקחת בחשבון את השימוש בחדר- האם זה חדר שמשתמשים בו הרבה, כמו סלון? האם יש בעלי חיים בחדר? אם כן, אז שטיח כותנה באריגה שטוחה יותר מתאים לחלל. האם זה חדר שלא משתמשים בו הרבה? במקרה כזה אפשר לקנות שטיחים יקרים ועדינים יותר, שאין חשש שיהרסו.

 

עשו מה שגורם לכם להרגיש טוב בחדר

לבחור צבע, דוגמה וצורה זה כיף, אז הרשו לעצמכם לעשות כיף! אל תפחדו מצבעים, אבל העדיפו שילובים של כמה צבעים, או דוגמה צבעונית. שטיח בצבע אחיד נוטה להתבלות מהר יותר, משום שקשה יותר להסתיר את פגעי הזמן. אל תפחדו גם משכבות- אפשר לערום שני שטיחים בגוונים משתלבים זה על גבי זה, כך שהשטיח התחתון, הגדול יותר, יכול לשמש כרקע לשטיח העליון, הקטן, שיכול להיות יותר נועז.

 

שטיחים לחדרי הבית – מחירים

מחירים של שטיחים משתנים מאוד לפי הצרכים שלכם. אפשר לקנות שטיח במאות שקלים, ואפילו בעשרות אלפים. בישראל יש הרבה מאוד מקומות למצוא את מה שתרצו- הנה למשל חנות שטיחים בהרצליה שיש לה מבחר נהדר שמאוד אהבנו. העיקר שתבואו מוכנים!

 

חלל מעוצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *