רבים מבעלי העסקים החדשים שפותחים מסעדה חדשה או אפילו פותחים סניף חדש כאשר יש כבר רשת חנויות ידועה ומשגשגת, לא נוטים להתאים את הסניף לפי המקום החדש והזמן.

לדוגמא כאשר רשת ידועה של בתי קפה רוצה לפתוח עוד סניף, עליהם לעשות את חקר שוק ולהבין מה ימשוך לקוחות ואיזה סגנון עיצובי להתאים להם.

אף על פי שיש להם כבר מספר רב של סניפים, יכול להיות שבמיקום החדש יש לשנות את העיצוב.

 

חשיבות העיצוב במסעדה

לעיתים בעלי עסקים נוטים לזלזל בכך, אך בהרבה מקרים עיצוב המסעדה יהיה יותר חשוב ללקוחות מהאוכל המוגש בה. הרבה לקוחות שבאים למסעדות ירצו את הפינה הנוחה להם כדי לדבר עם מי שהם נפגשים איתו, או למשל לקוחות שבאים לפגישת עסקים ירצו את השולחן הנוח או את הפינה השקטה במסעדה. צעירים יחפשו כיסא בר ומבוגרים ירצו ספות נוחות. כך או כך, הקפידו לשלב כמה סגנונות ישיבה כדי שכולם ימצאו מקום במסעדה.

 

איך לבחור את הסגנון המתאים למסעדה?

הדבר הראשון שצריך להבין כשבאים לבחור סגנון עיצוב הוא מה קהל היעד שלנו מחפש ולמה הוא נמשך, כמובן בהתאמה לסגנון האוכל שנרצה להגיש במסעדה. אך עליכם כבעלי העסק לנתק את הרגשות ולהתייעץ עם אנשי מקצוע נכונים שיעשו בשבילכם את חקר השוק כך שתדעו מה הלקוחות שלכם ירצו ומה ימשוך אותם למסעדה שלכם. איך לחלק את המרחב, היכן למקם את המטבח והדלפק, איך לשלב את עיצוב הכיסא והבר – השאירו את זה לאנשי המקצוע.

סגנונות עיצוב למסעדות – כיום ישנם הרבה סגנונות פופולאריים לעיצוב המסעדה:

  1. עיצוב מודרני:

העיצוב המודרני בא לידי ביטוי בגימור מדויק, בקווים ישרים וצבעים קרים כמו לבן, שחור, אפור, כחול כהה. בדרך כלל העיצוב המודרני יתאים לבתי קפה, למסעדות עם אוכל מהיר, או למסעדות שמגישות ארוחות צהרים ובוקר.

 

  1. עיצוב כפרי:

העיצוב הכפרי בדרך כלל יתבטא בריהוט גס, בקירות בטון בלי גימור, ביצירת אווירה חמה וכפרית, עם צבעים חמים כמו חום, בז, צהוב, וירוק. העיצוב הכפרי יתאים יותר למסעדות המגישות ארוחות ערב או צהריים באווירה רגועה ושלווה.

 

  1. עיצוב רטרו:

זהו סגנון עיצוב צבעוני שמשדר אווירה מזמינה, מלאת חום ומלאת חיים. יבוא לידי ביטוי בצבעוניות לעיתים קצת מוגזמת ומשוחררת. עיצוב הרטרו יתאים יותר לגלידריות, למאפיות, למסעדות קינוחים ומתוקים.

 

סיכום

חשוב לתכנן בקפידה את העיצוב במסעדה, עוד לפני שהלקוחות פוגשים את האוכל הם יראו איך נראה המקום, ולהרבה לקוחות העיצוב והאווירה יותר חשובים מאיכות האוכל וטעמו. היעזרו באנשי מקצוע נכונים לבחירת סגנון העיצוב ועשו חקר שוק בעצמכם כדי להבין מה הלקוחות שלכם אוהבים.

חלל מעוצב

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *