בבתים עם גינה – אין ספק שלמרות שקיימת הפרדה בין שטח הבית הפנימי לבין הגינה – שני החלקים שזורים זה בזה ומשפיעים מאוד האחד על השני. גינה "ערומה" ומוזנחת שאי אפשר להשתמש בה היא נטל, בעוד שגינה יפה ופונקציונלית משדרגת את הבית ואת כל חווית המגורים והאירוח בו. אפשר לחלק את ההשפעות של עיצוב הגינה על הבית להשפעות עיצוביות ולהשפעות מעשיות, ועיצוב נכון של הגינה יכול להשפיע במידה רבה על שניהם.

 

השפעות עיצוביות

 

א. הגינה מבעד לחלון

גינה של בית למעשה עוטפת אותו מאחד הכיוונים או יותר, ובדרך כלל יש איזשהו פתח שמאפשר גישה אליה וממנה, וגם מאפשר לראות אותה. המחזה של גינה מטופחת מתוך הבית הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב של הבית עצמו. כמו כל האלמנטים הויזואליים שמרכיבים את האופי האסתטי של הבית – כך גם ההצצה אל הגינה בחוץ משתלבת בזה באופן הדוק.

 

ב. הגינה ככרטיס ביקור לבית

במקרים מסוימים הגינה של הבית פונה אל הרחוב, או מכילה את שביל הגישה בכניסה לבית. במקרים כאלה נוצר מצב שהבאים אל הבית נחשפים לחלקים מהגינה עוד לפני שהם נחשפים לבית עצמו. וכך החלקים האלה בגינה מהווים מעין כרטיס ביקור לבית. עיצוב גינות ראוי הוא כזה שמתייחס להיבטים האלה ומתאים את המבנה והארגון של הגינה למסע הזה ולכל היבט הגישה הנעימה לבית.

 

השפעות מעשיות

א. ארוחות בגינה

אין דבר נעים יותר מאשר לשבת לארוחה משפחתית בגינה מעוצבת היטב בשעה נעימה של היום. אפילו הפסקת קפה פשוטה הופכת להיות להרבה יותר מזה כאשר היא נעשית בפינה שלווה בגינה הביתית. כאשר הגינה מאפשרת ישיבה ואכילה בחוץ באופן נוח ומלא, זה יכול בהחלט להשפיע על פינת האוכל הפנימית ולשחרר אותה לפרקים מתפקידה. הגמישות הזו יכולה לעשות לבית פלאים.

ב. אירוח

אירוח בגינה הוא נוח ונעים יותר מהרבה בחינות מאשר אירוח בתוך הבית. גינה שמתוכננת היטב בנויה באופן שמאפשר הכנסת אורחים נעימה בחוץ – אפשרות נעימה לישיבה ואכילה, עיצוב נעים ואסתטי של הצמחייה וכו'. אפשר להקצות אזור ותשתיות ייעודיות לברביקיו, ולעיתים גם אלמנטים כמו ג'קוזי או בריכה (שעליהם נרחיב בסעיף הבא).

ג. ספורט ופנאי

עבור אנשים שנהנים מפעילויות ספורטיביות – לעשות אותה בגינה שבנויה לזה הוא שדרוג רציני בהנאה ובנוחות. אפשר לעצב את הגינה כך שיהיה בה מקום ייעודי ורחב ידיים שבו אפשר להתאמן. יותר מזה – אפשר לבנות תשתיות מיוחדות לספורט שאי אפשר לבנות בתוך הבית, או שעדיף שלא לבנות בתוך הבית מטעמי מקום ועיצוב, למשל – בריכה, מתקן אימונים וכו'.

 

לסיכום

עיצוב גינוב גינות שמותאם לצרכים של הבית ושל האנשים שחיים בו יכול לעשות הבדל ענק לטובה, ולהשפיע באופן עמוק על העיצוב של הבית מבפנים, הן בהיבטים ויזואליים גרידא והן בהיבטים מעשיים של החיים בבית.
גינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *