היום כמעט כבר אתרי בנייה ובמיוחד אנשים פרטיים, שלא משתמשים בטיט מוכן. כמעט כבר אין מי שמערבב את הטיט שלו ומכין התערובת באופן עצמאי, כולם קונים טיט מוכן לבנייה. עם זאת, חשוב להבין שיש כמה סוגים של תערובות מוכנות ולא כל שק שכתוב עליו טיט מוכן, יהיה מתאים לכל משימה. אז איך בוחרים טיט שמגיע מוכן כבר לבנייה כמו שצריך?

 

בסיס טוב זה הכי חשוב

קודם כל נתחיל בהקדמה קצרה – מה זה בכלל טיט ובשביל מה צריך אותו? טיט זו תערובת של חומרים בעזרתם ניתן לרצף או לטייח כאשר בונים מבנה חדש. מכיוון שישנם שימושים שונים לטיט, ישנן גם תערובות שונות המתאימות לכל שימוש, וכך גם בתערובות המוכנות לקנייה – ישנן תערובות מתאימות לכל משימה. כל שק טיט והייעוד שלו. אז איך בוחרים את מה שאתם צריכים?

 

אמרו לי מה השימוש שלכם בטיט ואגיד לכם איזה סוג אתם צריכים

הבחירה בטיט שמגיע מוכן כבר לבנייה היא מאוד פשוט. בסופו של דבר הבחירה צריכה להיעשות על פי השימוש הייעודי שלכם בטיט. במידה ואתם צריכים את הטיט עבור ריצוף, תצטרכו טיט מוכן לריצוף. במידה ותרצו לטייח עם הטיט, תצטרכו טיט מוכן לטיוח.

 

מה ההבדל בין הסוגים?

בין חומרי הטיט המוכן לריצוף לבין חומרי הטיט המוכן לטיוח, או כל חומר טיט מוכן אחר, תמצאו הבדלים בתערובות שמשפיעים על הביצועים של הטיט בסופו של דבר. לכן, לא מומלץ לשחק עם זה ולנסות להדביק אריחים עם טיט לטיוח שנשאר לכם מעבודה אחרת על מנת לקבל תוצאות לא איכותיות שלא יחזיקו מעמד.

 

איך מכינים את התערובת?

כל תערובות הטיט המוכנות, לא משנה מה הייעוד שלהן, הן מאוד פשוטות וקלות להכנה. לרובן פשוט צריך להוסיף כמות מים מסוימת על פי הוראות היצרן על מנת לקבל את המרקם הנחוץ לעבודה עם הטיט. באופן כללי, מומלץ מאוד לעקוב אחרי כל הוראות היצרן ולהבין כיצד צריך לשמור על הטיט והיכן לאחסן אותו על מנת שישמר לכם לאורך זמן.

 

איך תבחרו ממגוון החברות?

לאחר שהבנתם לאיזה סוג טיט מוכן לבנייה אתם זקוקים, נשארה לכם עוד החלטה אחת – מאיזו חברה תקנו את התערובת המוכנה. ובכן, בשביל לקבל את ההחלטה הזאת אנחנו ממליצים לערוך סקר שוק עם קבלים וחברים שמבינים בבנייה וכמובן שגם באינטרנט.

נסו להבין מה המחירים לכל שק טיט מוכן לבנייה כדי שתוכלו להשוות בין חברות שונות, אילו חברות נחשבות איכותיות יותר ואילו פחות, עם נעים וכדאי לעבוד ומי מפסיק לענות אחרי שהעברתם לו את התשלום. בנוסף לכך, נסו להבין מה התרכובות המקובלות בשקי טיט מוכנים כך שתוכלו להסתכל על רשימת הרכיבים של כל חברה ולקבל החלטה מושכלת.

טיט לבנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *