המשרד הוא מקום בו אנשים נמצאים כמעט הכי הרבה זמן ביממה.

לעיתים רבות אנשים נמצאים במשרד יותר מאשר בבית, על אחת כמה וכמה בשעות הערנות.

לכן כמו שאנשים דואגים לעיצוב ונראות הבית, כך יש חשיבות לעיצוב ונראות המשרד.

עם זאת, עיצוב המשרד שונה מהותית מעיצוב הבית. בעקבות כל עולה השאלה, איזה וילון הכי מתאים לחלון במשרד.

 

חשיבות הוילון במשרד

לפני שנתייחס לשאלה איזה וילון כדאי לשים במשרד, נשאל מדוע בכלל צריך וילון למשרד, אולם נראה שהתשובה לכך פשוטה. כאמור, המשרד של אנשים הוא המקום בהם הם נמצאים הכי הרבה זמן משעות הערנות שלהם. לכן חשוב שלאדם יהיה נוח ונעים במשרד שלו. החשיבות של וילון בכל מקום היא הגנה מפני שמש מחד, ושמירה על פרטיות מאידך. שני צרכים אלו חשובים אף במשרד, ולכן חשוב שיהיו בו וילונות.

 

סוגי הווילונות

סוגי הווילונות הם רבים ביותר. ישנם וילונות בד קלאסיים, אשר תלויים על מוט מעל החלון, ומוסתים ידנית. ישנם וילונות דומים אך עשויים מניילון, וישנם גם וילונות עם הסתה חשמלית. סוג נוסף של ווילונות הוא וילונות גלילה, אשר מגולגלים בעזרת חוט או קפיץ, על גליל הנמצא מעל החלון. לכל ווילון יש יתרונות וחסרונות, ולכל מקום וחלון מתאים וילון אחר.

 

ווילונות קלאסיים

ווילונות קלאסיים הם, כאמור, ווילונות הסתה, אשר תלויים על מוט הנמצא מעל החלון, ובדרך כלל עשויים מבד. גם במשפחה של הווילונות הקלאסיים ישנו גיוון משמעותי. יש ווילונות מבד עבה וגס, ואילו יש ווילונות מבד דק ועדין. את עובי וגסות הווילון יש לבחור בעיקר על פי הצרכים ה'טכניים' של החלון, לפי רמת השמש הנכנסת בו, ובנוסף על פי רמת הפרטיות הדרושה. אינו דומה הצורך של וילון בחדר השינה לצורך של וילון בסלון.

במישור החזותי, ווילונות מסוג זה מבטאים בעיקר ביתיות ומשפחתיות. לא לכל אחד מתאים במשרד אווירה של בית, ולפעמים אנשים יעדיפו שהמשרד יישאר באווירה של משרד, ולא יקבל אווירה ביתית. לכן, בחירה של וילון קלאסי תלויה בהעדפה האישית של העובד.

 

ווילונות גלילה

הסוג השני של הווילונות, הוא ווילונות גלילה. וילונות אלו בדרך כלל יכולים לענות על הצרכים ה'טכניים' יותר טוב מאשר ווילונות 'קלאסים', אולם, כאמור, הם פחות יפים ואומנותיים. לכן, מי שמעדיף שהמשרד יישאר פרקטי, ולא יקבל אווירה ביתית, יעדיף, כאמור, וילונות מסוג זה.

יתרון נוסף של וילונות הגלילה הוא נוחות השימוש בהם. וילונות גלילה נוחים מאוד לשימוש, ובדרך כלל לא נתקעים או עושים בעיות, זאת בניגוד לוילונות קלאסיים, אשר פעמים רבות קורה שהם נקרעים, או שהמוט בהם נשבר וכדומה.

 

לסיכום

לסיכום, השאלה איזה וילון עדיף למשרד תלויה בעיקר באווירה הרצויה במשרד. וילון הסתה קלאסי ייצור אווירה ביתית, ואילו וילון גלילה ישמור על אווירה ניטראלית של משרד.

 

חדר שינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *