אדריכלות פנים מבוצעת על ידי אדריכל מוסמך ויש לה מספר יתרונות. כיצד נכון להיערך לפרויקט אדריכלות פנים? כיצד לבחור אדריכל פנים? מה כדאי לעשות לפני שמתחילים? ואיך להיערך מבחינה כספית? כל התשובות במאמר זה

 

מהי אדריכלות פנים?

אדריכלות פנים היא תוצר עבודתו של אדריכל המתמחה בעיצוב החלל הפנימי בכל ההיבטים: גמר, חיפויים, גופי תאורה, ריהוט וכיו"ב.

 

מה היתרון באדריכלות פנים?

היתרון המרכזי הוא שאדריכל מוסמך מעצב את המבנה, כלומר אדם שלמד מספר שנים במוסדות להשכלה גבוהה. יתרון נוסף הוא בניהול הפרויקט כולו, כאשר אדריכל אחד, או חברת אדריכלות אחת, מטפלת מא' ועד ת' במבנה – משלב התכנון ופיקוח הבנייה במעטפת החיצונית ועד רמת הגמר ועיצוב החלל הפנימי כמפורט מעלה. "האדריכל ילווה אתכם עד השלמת הפרויקט בכל ההיבטים של החלל הפנימי, עד רמת האבזור שיוצב על גבי האי במטבח" אומר לנו אייל, אדריכל ומעצב פנים, בעלים משותף של "סטודיו 180 עיצוב מסעדות ומשרדים".

בנוסף לכך, אדריכל המבצע אדריכלות פנים יכול להוביל מהלך של שינוי חלוקת החלל הפנימי לפי צרכי הלקוח, כגון שבירת קירות או יצירת חדר נוסף. במידה ושינוי חלוקת החלל מצריך שינויים תשתיתיים במעטפת המבנה כאשר אין זה בסמכותו של מעצב פנים לבצע פרויקט שכזה אלא רק אדריכל.

 

ייחודית אל מול אחדות: מומחיות חשובה מאוד שיש לאדריכלים

בבואכם לעצב מבנה הכולל מספר חללים, כגון בית בעל מספר חדרים, אדריכל מוסמך יודע לשמור על איזון בין ראיית מכלול המבנה כאחד, לבין היכולת להעניק טאץ' ייחודי לכל חלל משנה, תוך שמירה על זיקה עיצובית ברורה בין החללים הפרטניים לבין המבנה בכללותו.

 

כיצד לבחור אדריכל פנים?

  • בחנו לעומק את תיק העבודות שלהם. במידת האפשר, סיירו בנכסים שטיפלו בהם. השיגו ככל שתוכלו תחושה לגבי הפרויקט שלכם על בסיס עבודות העבר של האדריכל או של חברת האדריכלות איתה אתם שוקלים לעבוד.
  • שאלו אותם לגבי העדפה וסגנון. האם הסגנון העיצובי שחשבתם עליו יושב "באזור הנוחות" של האדריכל? כמה ניסיון יש להם ספציפית בסוג הפרויקטים שלכם.
  • כימיה וחיבור: אתם עומדים לבלות פרק זמן ממושך בעשייה מורכבת המצריכה שיתוף פעולה הדוק. ודאו שיש תחושה ברורה של נעימות בפגישות הראשונות עם האדריכל או חברת האדריכלות. שימו לב עד כמה האדריכל או צוות האדריכלים קשובים לכם ויוצרים אתכם דיאלוג פתוח ומכבד. ומצד שני, שימו לב למומחיות ולביטחון שלהם. אינכם רוצים אדריכל שירצה אתכם וימלא כל משאלה שלכם בעיוורון, שהרי שכרתם מומחה בעל ניסיון שאפשר גם להישען עליו ולהנות מהוותק שלו.
  • סנכרון בנוגע לתוצאה: חשוב מאוד שתרגישו ש"יודעים אתכם", שהאדריכל או חברת האדריכלות מתאמצים לרדת לסוף דעתכם ולהבין בדיוק מהי התוצאה אותה אתם מבקשים.
  • להשאיר מקום למומחיות: ומנגד, אל תבואו יותר מדי סגורים אלא השאירו מקום לדיאלוג פורה ותנו לאדריכל המומחה "להרגיש" מה אתם רוצים ומה מתאים לכם, ולהציע לכם זאת.
  • קבלו כמה הצעות: תמיד בחנו מספר הצעות לפני שתחליטו על האדריכל או חברת האדריכלות איתה תרצו להתקדם.

 

מה כדאי לעשות לפני שמתחילים פרויקט של אדריכלות פנים?

לפני שניגשים לעצב את החלל, הקדישו הרבה זמן ומחשבה לשלב התכנון והאפיון.

צרו קונספט עיצובי מרכזי, איתו אתם שלמים, שינחה את האדריכל בעבודתו, עיקרון על אחד או סט של כמה עקרונות על מבוססי קונספט בהיר, שיהיה תשתית מכוונת עבור מאות או אלפי ההחלטות הקטנות הנדרשות בכל פרויקט של אדריכלות ועיצוב פנים.

הקונספט העיצובי בדרך כלל זקוק גם לסגנון נהיר ובהיר. האם תרצו את המבנה בקווים מודרניים נקיים וצבעוניות בגוונים אחידים או בסגנון כפרי בעל צבעוניות עשירה יותר. הסגנון ישפיע כמובן על מגוון רחב של החלטות עיצוביות "קטנות" יותר, עד רמת סוג שולחן הקפה ואופי כריות הספה.

חשוב גם שהתוכנית האדריכלית תדאג לנוחות ולא רק לעיצוב מהמם. שאלו את האדריכל בנוגע לפתרונות אחסון ושאר אמצעים ליצירת סביבת מחיה נוחה ונעימה, לצד היופי וההדר החשובים מאוד כמובן.

הקפידו לדרוש סקיצות בתלת ממד לפני תחילת העבודה, על מנת לקבל תחושה טובה של התוצאה שתתקבל בסוף הפרויקט.

 

כיצד נכון להתנהל מבחינה כספית בפרויקט של אדריכלות פנים?

זוהי נקודה קריטית. ההמלצה היא להגדיר מראש תקציב ולוחות זמנים ולדרוש מאדריכל הפנים או מחברת האדריכלות לעמוד בהם. אחת הדרכים לבחור אדריכלים היא לבחון עד כמה עמד בתקציב ובלוחות הזמנים בפרויקטים קודמים שלהם.

הקפידו לחתום על חוזה עבודה המפרט ביסודיות את לוחות הזמנים של הפרויקט, חובות כל הצדדים ותנאי התשלום.

 

כמה עולה פרויקט של אדריכלות פנים?

עלות של כל פרויקט אדריכלות נגזר ממורכבות העיצוב הנדרש, עומק התכנון הנדרש, הניסיון המקצועי של האדריכל, הזמינות הנדרשת מהאדריכל בליווי שלכם, ואלמנטים נוספים.

כדאי "לעשות שופינג" וסקר שוק ולקבל מספר הצעות מחיר, אולם שימו לב שאתם לא מתפשרים על משהו שחשוב לכם, כי חיסכון יתר ובחירה לא נכונה של הגוף המתכנן והאחראי על אדריכלות הפנים עלול להוביל לאכזבה בתוצאה שתתקבל. בהצלחה!

מהנדסים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *