הבית שלנו הוא מעין מראה לנשמה שלנו, לצרכים שלנו ולטעם האישי שלנו. ולכן העיצוב של חללי הבית השונים בצורה פרקטית מחד ויפה מנגד היא משימה חשובה מאוד ולעיתים היא לוקחת זמן רב. בשביל להשלים את משימת העיצוב ובכדי להפוך את הבית למקום שנעים להיות בו צריך לבחור גופי תאורה שיתאימו בפונקציונליות שלהם לחלל ולנעשה בו וכן ישלימו את העיצוב של החלל.

כל חלל והסיפור שלו

הדבר העיקרי שצריך לזכור כשמתחילים לחפש גופי תאורה הוא שכל חדר הוא שונה. השוני נובע מגודל החלל, הריהוט בו, צבע הקירות וגם הפונקציונליות שלו. בחדר עבודה אנחנו נצטרך אור ממוקד לאזור השולחן, לעומת זאת בסלון אנחנו נרצה אור חזק שיאיר את כל הסלון ובנוסף גופי תאורה קטנים יותר שיוסיפו תאורה במקומות החשוכים יותר או יאפשרו ליצור אווירה יותר אינטימית בחלל.

ההמלצה שלי היא לבחור את הגופי התאורה אחרי שכבר סיימתם לעצב את החדר עצמו. זה יאפשר לכם להבין בדיוק מה הצורך של אותו החלל ולהתאים בצורה אופטימלית ביותר את התאורה עצמה ואת עיצוב גוף התאורה.

חלל ביתי

מגוון רחב – תעשו שיעור בית לפני ההגעה לחנות

היום גופי התאורה הפכו לעניין אופנתי וכמו כל תחום אופנה ישנן קולקציות חדשות המשתנות כל כמה חודשים וכל הזמן המעצבים בתחום מחפשים איך לחדש, לשפר ולשדרג את העיצובים שהיו בשנה שעברה. המגוון הזה יכול מצד אחד לעזור לכם למצוא את ה-מנורה בשבילכם ומנגד גם יכול להקשות בבחירה אל מול המבחר האינסופי. לכן, לפני שאתם מגיעים לחנויות התאורה תעשו שיעורי בית.

היום ניתן למצוא באינטרנט את רוב הקטלוגים של חברות התאורה הגדולות וגם של מעצבים פרטיים. מעבר על הקטלוגים הללו יכול לכל הפחות לתת לכם רעיון כללי לסגנון גוף התאורה אותו תרצו לקנות.

נברשת מעוצבת או גוף תאורה צמוד?

ניתן לחלק את גופי התאורה לשתי קבוצות על, הראשונה וותיקה יותר היא הנברשות המעוצבות. כאן מדובר לרוב על עיצוב קלאסי יותר וכפרי יותר. אך גם כאן המגוון הוא רחב, החל מהמנורה שאתם מדמיינים שתלויה אצל מלכת אנגליה בחדר שינה ועד מנורה לחדר ילדים המקושטת בדוגמאות של כוכבי דיסני.

המגוון בתחום הזה הוא ענק וניתן למצוא נברשת מעוצבת לכל חלל וסגנון. העיקרון עם גוף מהסוג הוא העובדה שמומלץ מאוד לתלות אותו כמה שיותר קרוב לתקרה, זאת על מנת לקבל את פיזור האור המקסימלי.

מנגד קיימים גופי תאורה צמודים, גופים אלו מתאים יותר לבתים בעיצוב מודרני ומינימליסטי. הם יכולים להוות את נקודת הצבע הרצויה בחלל שמעוצב בגוון יחיד או להתמזג עם הצבעי החלל לבחירתכם. גם כאן קיימים עיצובים וגדלים שונים לגופי התאורה מהסוג והם מאפשרים פיזור אור אופטימלי ומקסימלי בגלל הקרבה שלהם לתקרה.

בעייני העצה הטובה ביותר בשלב בחירת התאורה היא לזכור שבסופו של יום מדובר במוצר שישמש אתכם בכל יום מספר רב של פעמיים ולכן אל תתפתו לבחור במשהו רק משום שהוא יפה, הוא צריך קודם כל להתאים לפונקציונליות של החלל. ואל תפחדו להעז, גוף התאורה יכול בהחלט להיות החתיכה שחסרה לכם בפאזל בעת עיצוב הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *